Statistika fiskalnog izvješćivanja

Ugovorom iz Maastrichta koji je potpisan 1992. predviđeno je stvaranje eura. Tim činom stvorena je mogućnost provođenja multilateralnoga fiskalnog nadzora unutar Europske unije. Trenutačne odredbe procedure prekomjernoga proračunskog manjka (u nastavku teksta: EDP) definirane su u konsolidiranoj verziji Ugovora o funkcioniranju Europske unije (UFEU) 2012. Uredba Vijeća (EZ) br. 479/2009, izmijenjena i dopunjena Uredbom Vijeća (EU) br. 679/2010 i Uredba Komisije (EU) br. 220/2014, zahtijeva da države članice Europske unije izrađuju izvješće o EDP-u dvaput na godinu, potkraj ožujka te potkraj rujna. Podaci se prikazuju u harmoniziranim tablicama (EDP Notification Tables). Te tablice pružaju dosljedan okvir koji je vezan za nacionalne proračunske agregate i na odnos između neto pozajmljivanja/zaduživanja države i promjene državnog duga.
 
Podaci o EDP-u trebaju biti potpuno usklađeni sa statistikom javnih financija dobivenom transmisijskim programom ESA 2010. Referentne vrijednosti za izračun državnog deficita i duga temelje se na konceptima definiranima u Europskom sustavu nacionalnih računa (ESA-i 2010). Proračunski manjak (višak) znači neto uzajmljivanje/neto pozajmljivanje (EDP B.9) sektora opće države (S.13) odnosno razliku između ukupnih prihoda i ukupnih rashoda, kako je definirano u ESA-i 2010. Dug opće države jest bruto nominalna vrijednost duga na kraju godine. Dug se odnosi na jedinice klasificirane prema službenoj sektorskoj klasifikaciji u sektor opće države (S.13). Čine ga sljedeći financijski instrumenti: gotovina i depoziti (AF.2); dužnički vrijednosni papiri (AF.3) te krediti i zajmovi (AF.4), kako je definirano u ESA-i 2010 i u Priručniku o javnom dugu i deficitu (Manual on Government Deficit and Debt).